Septima Onedoor

produkt

Hoveddøren til de oplysninger I bruger ofte, uanset datakilde

OneDoor giver alle jeres brugere adgang til de relevante data ét sted, præsenteret overskueligt - uanset om data kommer fra et offentligt register eller jeres eget fagsystem

Illustration af Onedoor

Én hoveddør til data

OneDoor giver adgang til en vifte af offentlige data, og kan desuden konfigureres til at præsentere jeres egne data fra fagsystemer eller ESDH mm.

Samlet ét sted, uanset kilde

Det er nemt: Brug søgefeltet, eller klik jer frem; OneDoor viser data uanset kilde. I skal ikke slå op i de forskellige systemer, det klarer OneDoor

Kortvisning for alle

Kortvinduet i OneDoor viser data uden krav om GIS-erfaring. Systematisk brug af ikoner og farver gør kortet overskueligt, og interaktionen mellem objekter i kortet og i tekstpanelet viser sammenhængen

Direkte fra kilden

OneDoor henter data i realtid fra den originale datakilde. Ejendomsdata hentes fx fra det pågældende register via Datafordeleren og planoplysninger fra Plandata.dk

Overblik og sammenhæng

OneDoor præsenterer al information overskueligt – det giver overblik over hvad der gælder for dét, du har søgt frem, fx ‘hvilken ejendom ligger her?’ eller ‘er der en lokalplan her?’

Opsætning som passer jer

OneDoor kan konfigureres. Der er to nøglefærdige: ‘Lite’ som er gratis eller ‘Standard’ som har mange flere datakilder. ‘Custom’ kan konfigureres frit, fx med jeres egne data - og eventuelt placeres ‘On Premise’, dvs. i jeres eget it-miljø.

Se konfigurationer

Mere om OneDoor

Alle har adgang til de samme oplysninger

OneDoor giver alle medarbejdere ét sted, hvor de relevante oplysninger kan findes - nemt.

Det er nemt at rulle ud i organisationen: brugerne behøver bare en internet-browser. OneDoor er født med en vifte af offentlige data, men kan suppleres andre datakilder, fx jeres egne fagsystemer, ESDH eller tekniske systemer. I OneDoor er alt samlet ét sted.

Både overblik og detaljer

OneDoor serverer de centrale oplysninger først.

Herfra er det nemt at pege og klikke sig videre. En række ekstra faner tilbyder mere detaljerede oplysninger, fx om de bygninger, virksomheder, planer eller administrative områder, der er relevante netop hér. Du kan også klikke i kortet, fx for at få oplysninger om naboejendommen.

Links til andre systemer

OneDoor samler og giver overblik.

Men er det er nødvendigt, er der direkte links til andre offentlige systemer – fx OIS, Virk.dk, Plandata.dk eller BBR. Links kan også føre til jeres egne fagsystemer, fx et byggesagsarkiv eller et økonomisystem. OneDoor-ideen er at have overblikket ét sted, og gøre det let at komme videre.

Data fra den autoritative kilde

OneDoor henter offentlige data i realtid fra den autoritative datakilde.

Alle ejendomsdata hentes fra registeret på Datafordeleren: Matriklen, BBR, Ejerfortegnelsen osv. Det giver gennemskuelighed og sikkerhed for at data er aktuelle og valide. Andre offentlige datakilder er fx tinglysningen, Plandata.dk og Danmarks Miljøportal, skråfotos fra SDFI og kort fra GeoDanmark

Samtidig søgning

OneDoor foretager søgning og dataopslag for jer i mange systemer samtidig.

Det betyder at I slipper for besvær og tidsspilde, når man må lede efter information på forskellige hjemmesider, offentlige portaler, eller i registre, fagsystemer og GIS-løsninger. OneDoor læser kun, og skriver ikke data. Det gør det nemmere at give mange brugere adgang.

Overblik og sammenhæng

OneDoor samler og viser alle oplysninger om det valgte objekt ét sted.

Når tekstpanelet omtaler et andet objekt – fx den ejendom som bygningen ligger på – kan man klikke for at få vist ejendommens udstrækning i kortet. OneDoor samler alt og gør det hurtigt at skifte synsvinkel. Der er fuld browserhistorik, så man kan bladre tilbage til tidligere resultater.

Tilpasning så det passer jer

OneDoor er fuldt konfigurerbart.

OneDoor har to nøglefærdige konfigurationer, ‘Lite’ og ‘Standard’, så det er nemt at komme i gang. Men OneDoor kan nemt tilpasses og konfigureres, så løsningen passer til jeres behov og opgave. En sådan ‘Custom’ konfiguration kan fx handle om:

  • hvilke oplysninger der skal vises i fanerne og i kortet

  • om I vil integrere til egne data og systemer - og hvordan

  • links til eksterne eller egne, lokale fagsystemer

  • tilføjelse af ekstra funktionalitet fx en liste over ejere